2016. sze 15.

HorrorLegendák - Hasfelmetsző Jack

írta: Csibussz
HorrorLegendák - Hasfelmetsző Jack

Értékelés: 96 %

kicsi_esc-apes_hasfelmetszo.png

Játékidő: 90 perc
Kapacitás: 2-8 fő
Alap ár:
     •  8 000 Ft - 2 fős csapat esetén (4 000 Ft/ fő)
     •  9 000 Ft - 3 fős csapat esetén (3 000 Ft/ fő)
     • 10 000 Ft - 4 fős csapat esetén (2 500 Ft/ fő)
     • 12 500 Ft - 5 fős csapat esetén (2 500 Ft/ fő)
     • 15 000 Ft - 6 fős csapat esetén (2 500 Ft/ fő)
     • 17 500 Ft - 7 fős csapat esetén (2 500 Ft/ fő)
     • 20 000 Ft - 8 fős csapat esetén (2 500 Ft/ fő)

Kedvezménylehetőségek: Részletek ITT
     • Diák -5%
     • Visszatérő -10%
     • Csoportos (2 szoba egymás után) -10%
     • Ajándékutalvány akció -15%
     • Szülinapos ingyen játszik

Honlapcím: http://hasfelmetszo.hu/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/Horrorlegendak

Már a Da Vinci Titkai játék végén elhatároztuk, hogy kipróbáljuk a másik szobájukat kep16.jpgis, mert az előbbi is maradandó élményt hagyott bennünk. Foglalásunk napján mintha majdnem minden összeesküdött volna ellenünk Baktival bakti.png. A Kosztolányi Dezső térről igyekeztünk a Blaha Lujza tér felé, ahol már várt ránk Sasy sasy.png, Kristóf Music-icon.png, Tojcsi rss-icon.png és Viki viki.png, de a 7-es busz olyan tempót diktált, mint egy vemhes csiga, mely a párját is magával vonszolja. Konkrétan 40 perc kellett 3 megálló megtételéhez. Ennek köszönhetően sikerült felhalmoznunk eddigi szabadulós pályafutásunk legnagyobb késését, körülbelül fél órát. Később kiderült, hogy egy tüntetés volt a felelős, de ez az idegeim állapotán semmit sem változtatott. Kifejezetten nem szeretek késni, pláne nem szabadulásról. No, mindegy. Késve ugyan, de megérkeztünk mindannyian, reménykedve, hogykep15.jpg a tulajdonosok nem fogják leharapni a fejünket. Mint azt a mellékelt ábra mutatja, még minden egyes testrészünk épségben van, és a szobát is végigjátszhattuk.

Megérkezésünk után igyekeztünk villámgyorsan lepakolni, és már el is kezdődött a bevezető. Aki nem olvasta volna a Da Vinci Titkairól írt kritikánkat, annak itt is kifejtem, miért is más ez a szoba, mint a többi. Ellentétben másokkal, ők nem kifejezetten Szabadulószobának, hanem Élő Társasjátéknak hirdetik magukat, nem is alaptalanul. Kezdjük ott, hogy más bevezetőkkel ellentétben, ahol csak annyi derül ki általában, hogy milyen szituációban lévő csoport tagja vagy, náluk konkrét személyiséget kapsz a történet mellé, tulajdonságokkal, képességekkel, sejtésekkel, melyeknek a játék során, ha okos vagy, igen nagy hasznát tudod venni. Ha már most kíváncsi vagy kep17.jpgezekre a karakterekre, és nem akarod kivárni, míg a helyszínen kézhez kapod a lapokat, a honlapjukon is közzé tettek róluk részleteket, el lehet olvasni egy kisebb leírást róluk, ha végigböngészed az oldaluk, tuti megtalálod, de odavezetlek én is, ha IDE kattintasz.
Ezenfelül maga a játék is különbözik csöppet: a hagyományos szabadulós játék és a társasjáték elemeit felhasználva létrehoztak egy hibridet, ahol a szerencsefaktort tökéletesen kizárták. Egyedül magadra és a logikádra hagyatkozhatsz, nem tudsz olyan dolgokra hivatkozni, hogy túlságosan elrejtették, ugyanis keresgélés egyáltalán nincs a játék egyik pontján sem. Na, jó, talán annyi keresgélés van, hogy a lakatok közül melyiket nyitja az általad megkapott "kulcs", de ott se kell végigpróbálni az összes lakatot, hiszen minden előre a kezedben van. Csak jól kell követni a morzsákat, Jancsi, akarom mondani a nyomokat, kedves Játékos.

A történet szerint:

1888-ban egy rejtélyes és kegyetlen, nők ellen elkövetett gyilkosságsorozat veszi kezdetét az East End negyedben, Londonban. Közben az újságszerkesztőségeket és a nyomozóhatóságokat elárasztják a Hasfelmetsző Jack nevében írt levelek, az esetek sokkolják a közvéleményt. Hasfelmetsző váratlan lépést tesz; meghívja az utána vizsgálódókat rejtekhelyére, hogy megértesse velük borzalmas cselekedeteinek okát. Ha a nyomozók alkalmasak a feladatra, megmenthetik a kínok közt szenvedő, utolsó áldozatot- de ha nem olvasnak jól a nyomokból, akkor saját életükkel fizetnek! Frederick Abberline főfelügyelőn, Robert Lees médiumon és társaikon a sor, hogy kinyomozzák, vajon ki  és milyen célból tartja rettegésben a várost és megmentsenek egy ártatlan életet.

Már a történet is tökéletesen sejteti, hogy nemcsak egy egyszerű "Juss ki!" típusú játékról van szó, hanem vankep9.jpg mellé még pár feladat, melyet nem árt megoldani a saját életed mentése közben. A tervezők azt is elárulták nekünk a játék utáni, kellemesen hosszúra nyúlt traccspartink során, hogy a játék a játékosok számának megfelelően optimalizálva van. Nem kapsz akkor sem teljesíthetetlen célkitűzést, ha csak másodmagaddal mész. Az alap két feladat, hogy mentsd meg az áldozatot, és hogy juss ki a házból, persze mindenkinek adott, csak az apróbb melléknyomozások az opcionálisak, hogy mennyi játékosszám mellett mennyi plusz megfejtésre váró rejtélyt kell megoldania a csapatnak. Emiatt jelent körülbelül ugyanannyi kihívást az egész játék kettő, vagy akár nyolc fő esetén is.

kep8.jpgMi hatan próbálkoztunk, a 2 főfeladatot sikerrel vettük, míg a kisebb nyomozások terén akadtak hiányosságok, de így is kiléptünk pillanatában az egyik tulajdonos, Márk azzal fogadott minket, hogy gratulál, ugyanis benne vagyunk abban a 10%-ban, akik meg tudják menteni a lányt is a saját testi épségük mellett. Igaz, ennek a gratulációnak az értelmét Vikivel csak kicsit később tudtuk felfogni, ugyanis abban a pillanatban mindketten azzal voltunk elfoglalva, hogy a fülünkben dobogó szívünktől mást is megpróbáljunk meghallani.

Akkor értékeljünk:

Játékmester

chicken-icon.png

bakti.png

sasy.png

Music-icon.png

rss-icon.png

viki.png

5   

5   

5   

5    

5   

5   

Mindkét tulajdonos, Márk és Anita nagyon kedves, pozitív kisugárzású és nyílt, a játék elején minden fontos részletre kiterjedő bevezetőt kaptunk tőlük, és a játék alatt is jól segítettek volna, ha úgy látták volna, hogy elkél a segítség. Pluszpont a nyíltságuk, hiszen a játék vége után még szívesen elbeszélgettek velünk majdnem másfélszer annyi ideig, mint maga a játék volt, szívesen meséltek a szoba kialakításáról, az apróbb részletekről, melyekre a játék alatt talán nem tudtunk figyelni. 

Flow

chicken-icon.png

bakti.png

sasy.png

Music-icon.png

rss-icon.png

viki.png

5   

4,5  

4,5  

5    

5   

5   

Az összes minket érő hatás eszméletlen volt. Egy percre se engedtek minket szabadulni az érzéstől, hogy hol vagyunk, mi a dolgunk, és a feladatok is, hiába volt összességében eléggé nehéz a szoba és vele a küldetésünk, nem akadt olyan feladat, mely annyira megakasztott volna, hogy kirántson minket a folyamatból. Ráadásképp a különböző effektek és az egészen optimálisra beállított para-faktor, mellyel a hangulatot fenntartották, is csak azt a célt szolgálták, hogy elfelejtsük a mindennapokat, és egy más történetben érezzük magunkat, tökéletes sikerrel.

Story

chicken-icon.png

bakti.png

sasy.png

Music-icon.png

rss-icon.png

viki.png

5   

5   

5   

5    

5   

5   

Fantasztikusan részletes. A történet kidolgozottsága, és a szobában való megjelenítése eszméletlen élethű, én végig izgultam, hogy sikerül-e megmentenünk a lányt, és hogy kijutunk-e, vagy vele halunk magunk is. Minden apró dologra ügyeltek - de erre a látványnál még úgyis jobban kitérek - kaptunk karakterlapokat is, ahogy fent is említettem, pont, mint a Da Vinci Titkainál, pont, mint egy társasjátéknál.
Apró információmorzsa annak, aki el szeretne jutni hozzájuk: nagyon érdemes alaposan átböngészni a karakterlapokat! Többet nem árulok el, de ennyit mindenképpen érdemes megfogadni.

Nehézség

chicken-icon.png

bakti.png

sasy.png

Music-icon.png

rss-icon.png

viki.png

4   

4   

4,5  

4    

4   

5   

Ennél az értékelésnél szeretnénk kettészedni a dolgot.
Először nézzük általánosan: ez, tény, ami tény, egy igencsak nehéz szoba. Nem könnyű dolog időn belül az összes küldetést véghezvinni, ezt mi is tapasztaltuk. Több szobát megjárt csapat lévén mi meg tudtuk csinálni nagyjából, de azért nekünk is kellett ehhez 84 perc, mely csak 6-tal kevesebb, mint a teljes játékidő. Ráadásképp a félsiker erősítése érdekében, ha segítséget kérsz, az egyik küldetésed nehezebb lesz teljesítened, ugyanis arra csökken a rendelkezésedre álló idő. Összefoglalva, egy kevésbé tapasztalt csapat is képes volna időn belül megoldani, de ahhoz nagyon nagy csapatmunkára és gyors logikára van szükségük. Emiatt lett legtöbbünk értékelése 4 pont.
Akkor nézzük egy tapasztaltabb (értsd: 15 szabaduláson túli) csapat szemszögéből: a szoba nehézsége optimális. Annak, aki több szobát is megjárt már, nem fog nehézséget okozni, hogy ne amőba alakzatban rohangáljon a szoba egyik pontjából a másikba, képes lesz több apróbb csapatra oszlani, és mindenki a maga dolgával foglalkozni. Itt tudjuk megemlíteni azt, amit a bevezetőben is írtam, hogy a szoba a játékosok létszámának megfelelően is optimalizálva van, nekünk hatunknak pont annyi feladatunk volt, amennyit ennyi idő alatt képesek voltunk megoldani. Ezt nézve a szoba összetettsége tökéletesen ki is használja a játékra szánt időt, és kellőképp elvárja, hogy az ember aktívan használja a szürkeállományát. Nem igazán találkoztunk még olyan haladó kategóriás szobával, amelyik tökéletesen be tudta volna lőni a nehézségét. Hát ennek sikerült. Ha szét lennének szedve az értékelések nehézség szerint, és ezt csak Haladó szemszögből értékelnénk, szó nélkül megkaphatná erre a pontra (is) a maximális 5-öt.

Feladatok kreativitása

chicken-icon.png

bakti.png

sasy.png

Music-icon.png

rss-icon.png

viki.png

5   

5   

4   

5    

5   

5   

Ugyan a mód, ahogy a feladatok előkerülnek, és maguk a lakatok is ugyanazok, a feladatok milyensége viszont határozottan változatos. Majdnem mindent, amit a szobában lát az ember, felhasználtak valamilyen módon, és igyekeztek a legváltozatosabbak lenni.
Érdemes megjegyezni, hogy nincs külön feladat, melyet ki lehetne emelni, de ez nem negatívum. A szobát nem egy emlékezetes feladat határozza meg, hanem az összes feladat együttvéve alkot egy kerek egészet.
Ahogy azt többször is kihangsúlyozták, ők nem járnak más szobákba szabadulni, és ez érződik is azon, hogy nincs olyan feladat, mely egy szikrányit is utalna más szobák feladataira. Persze ekkora mennyiségnél már igen nehéz olyat kitalálni, ami egy csöppet se hasonlít senki máséra, hiszen több, mint 150 szabadulószoba van jelen országszerte, de úgy érezzük, ők sikerrel vették ezt az akadályt is. 

Látványvilág

chicken-icon.png

bakti.png

sasy.png

Music-icon.png

rss-icon.png

viki.png

5   

5   

5   

5    

5   

5   

Ámultunk-bámultunk, egyszerűen gyönyörű volt minden. Mint az a játék utáni traccspartin kiderült, minden részletre rendkívül mód ügyeltek, a festmények, a könyvek, az újságcikkek, minden, amit az ember a szobában megtalál, abban a korban született. Hogy pontosabb legyek, 1888 előtt már elkészült, és kiadták. Semmi illúziórombolót nem talál az ember lánya odabent (na jó, egy apró légfrissítőt leszámítva, de ezt igazán nem róhatjuk fel nekik), minden korhű utánzat, vagy netán-tán még az eredeti. Egy pillanatra sem volt kérdéses a maximálisan adható pontszám.

Összesítve tehát:

chicken-icon.png

bakti.png

sasy.png

Music-icon.png

rss-icon.png

viki.png

29  

28,5 

28  

29   

29  

30  


Ez, átlagolva és százalékos arányt nézve:

96 %


Összegzésképp ez egy nagyon szuper, haladó szoba. Kezdők is nyugodtan próbálkozzanak vele, de mi nem tudjuk garantálni a kijutást, viszont az élményt annál inkább. Hogy Kristófot idézzem: "Látszik, hogy az alkotó igényszintje az egekben van, és ennek a levét a fogyasztó issza meg abszolút pozitív értelemben." Rengeteget foglalkoztak a szobával, és nem hiába. Hatalmas élményt nyújt mindenkinek, aki ellátogat hozzájuk. Csak arra vigyázz, hogy a szíved ne ugorjon ki a helyéről, az enyém egyszer majdnem megtette!

Ha bármi kérdés vagy hozzáfűznivaló akad, kommentben szívesen látjuk!

Köszönjük, hogy végigolvastad, reméljük, meghoztuk a kedved hozzá!

kicsi_esc-apes_hasfelmetszo.png

Szólj hozzá

2017